צילום בפעולה – האטה – האצה | מעשה של צילום ברוח מחאה בגלריה ע"ש דרפלר פסטיבל מוסררה מיקס 22
ברוח המחאה שמאגדת את עיסוקו של הפסטיבל השנה, תתקיים פעולה של צילום במרחב הרעיוני־אסתטי שבין הדיגיטלי לאנלוגי ובמרחב הפיזי של קומת הגלריה ע"ש דרפלר, המעבדה האנלוגית וסטודיו הצילום הדיגיטלי. בבסיס המעשה עומדת מוטיבציה כפולה – עיכוב והאטה של המדיום הדיגיטלי המיידי והמהיר יחד עם האצה וזירוז של המדיום האנלוגי המושהה והאיטי. זאת באמצעות דימוי כלאיים דיגיטלי־אנלוגי (סיפרתי־תקבילי), שייווצר משילוב אמצעי ההפקה השונים ויתיך את האסתטיקה האנלוגית – הדפס שחור־לבן בפיתוח כימי של נייר רגיש לאור המתווך יחסים של דמיון (אנלוגיה), עם האסתטיקה הדיגיטלית – הפיקסל והשימוש במסך ובקובץ. אופן ההפקה והופעת הפיקסל הדיגיטלי על גבי הנייר האנלוגי מבקשים להציב אלטרנטיבה ולשבש את קבועי הזמן ואופני ההופעה של המדיומים השונים.
התערוכה תיווצר ותצטבר במהלך ימי הפסטיבל ובמקביל להופעת מחאה בחצר הע"ח של הראפר הילידי־אמריקאי קונו דיטמר ברצ'ום. מעשה הצילום יבקש לתת ביטוי חזותי, דיגיטלי־מואט ואנלוגי־מואץ, למחוות מחאה של אורחי.ות הפסטיבל, שיוזמנו להצטלם ולקחת חלק מרכזי בפעולה שתתבצע ותופעל על ידי סטודנטים.ות מן המחלקה לצילום. התערוכה גם מסכמת עשרות שנות ואלפי שעות פעילות של דורות סטודנטים.ות בחללי המעבדה האנלוגית ומלאכת ההדפס המסורתית. בכך היא מבצעת מחווה למדיום עצמו אך לא פחות מכך לא.נשים אשר בילו שעות רבות לאורך השנים במתקנים האנלוגיים של ביה"ס, רגע לפני שהמקום משנה את פניו.
ליווי אוצרותי: אסף אלבוחר