דוקטרינת "ההתהוות המותנית" נמצאת בליבו של הבודהיזם ומשותפת לכל זרמיו. לימוד מהפכני זה של הבודהה ממוסס את אבני הבסיס של "המציאות" כפי שאנחנו תופסים ומייצרים אותה. הלימוד מכוון לראיית הריקות הישירה של הזמן ושל כל תופעה באשר היא: תופעה לא יכולה להיווצר מתוך עצמה – מתוך משהו אחר מעצמה – מתוך שניהם או ללא קשר אליהם.
על גבי קומפוזיציה אלקטרונית מוחלטת, שהוכנה על ידי עופר טיסר ושוהם מנלה סכנה, ינגן סכנה בחליליות ובסקסופון טנור מוסיקה הנוצרת בו ברגע. החקירה מתרחשת באזור בו המוזיקה המתהווה אינה נוצרת מתוך המוזיקה המוקלטת. היא אינה נוצרת מעצמה. היא אינה נוצרת משניהם והיא אינה נוצרת ללא קשר אליהם.